O tym, jak z pracy na roli kalosze wkroczyły na wybiegi

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jak wyglądają kalosze każdy wie. Z pewnością też większość z nas posiadała kiedyś choć jedną parę tego typu obuwia – dyżurną. Kojarzone są raczej z osobami zajmującymi się gospodarstwem lub z małymi dziećmi cieszącymi się zabawą w kałuży. Pomimo tego, że obecnie można je zobaczyć na profesjonalnych wybiegach, mało kto zna ich historię.

Historia kaloszy, jakiej nie znamy

Kalosze pojawiły się późno, ponieważ na początku XIX wieku. Ich poprzednikami były tzw. “galoches”, które pełniły funkcję butów ochronnych oraz “chausses semellees”. Zawdzięczamy to głównie Charles’owi Goodyear’owi, który otrzymał patent na gumę, a konkretniej na jej produkcję. Hiram Hutchinson zakupił go od Goodyear’a i otworzył własną firmę. Jego kalosze spodobały się ludności pracującej na roli, jednak swoją popularność w modzie zawdzięczają firmie Hunter, która zaprojektowała je na prośbę Ministerstwa Obrony w trakcie I wojny światowej.

Po wojnie ich praktyczność zagwarantowała im sławę. W 1976 roku firma otrzymała od księcia Edynburga, Filipa, tytuł “Royal Warrant”. W tym momencie produkcja kaloszy ruszyła z kopyta, a kalosze stały się modnym dodatkiem niemal każdego ubioru. Nie tylko jesiennego.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jaka maszyna może usprawnić pracę na magazynie?
Jaka maszyna może usprawnić pracę na magazynie?
Magazyny to przestrzenie logistyczne przeznaczone do składowania rozmaitych towarów. Aby wszystkie procesy przebiegały w takim miejscu sprawnie i bez żadnych […]
Elektronika przydatna w biurze
Elektronika przydatna w biurze
Do właściwego funkcjonowania każde biuro potrzebuje odpowiedniego wyposażenia. Bez niego nie może być mowy o sprawnym wykonywaniu obowiązków przez zatrudnionych […]
Pozytywny wpływ reklam LED na sprzedaż produktu
Pozytywny wpływ reklam LED na sprzedaż produktu
Reklamy LED mogą być wykorzystywane do promocji produktu, usługi lub firmy. Są one skuteczne w przyciąganiu uwagi i zwiększaniu sprzedaży. […]