Nadal bardzo wiele firm oraz przedsiębiorstw decyduje się co roku na zainwestowanie w drukowane katalogi. Pełnią one bowiem przede wszystkim funkcję sprzedażową, skutecznie reklamując ofertę produktową bądź usługową. Zazwyczaj wręczane są klientom w siedzibie głównej, ewentualnie podczas spotkania biznesowego na mieście lub na targach branżowych. Przykładowy, doskonale opracowany katalog firmowy możemy obejrzeć choćby na stronie https://www.4font.pl/portfolio/hauraton-katalog/.
Podstawową zaletą katalogu firmowego jest to, że pozwala na atrakcyjną prezentację produktów potencjalnym klientom albo kontrahentom. Obejmuje zazwyczaj serię zdjęć poszczególnych wyrobów z krótkim opisem ich powstawania, właściwości czy parametrów. Są one przeważnie ukazane w otoczeniu jak najbardziej zbliżonym do rzeczywistego. Warto podkreślić, że obiekty na fotografiach muszą być doskonale widoczne (z detalami), wydrukowane na wysokiej jakości papierze oraz przyjemne dla oka (kolorystyka, wzornictwo itp.).
Drugi niewątpliwy atut to budowanie trwałego wizerunku firmy jako podmiotu prestiżowego, dbającego o swoją bazę odbiorców. W tym kontekście katalog jest świetnym nośnikiem informacji umożliwiającym utrwalenie nazwy i profilu przedsiębiorstwa w powszechnej świadomości. Pamiętajmy, że im więcej osób będzie o nim wiedziało, tym szybciej poprawi się ogólna sprzedaż gwarantująca stabilny rozwój i wdrażanie nowych inwestycji. Ostatnia istotna korzyść to w znacznym stopniu ułatwiony kontakt z klientami na wszelkiego rodzaju wystawach i targach.