Umowa o pracę i pełny etat? Nie każdy marzy o takiej formie kariery. Chociaż zatrudnienie daje stabilizację to odbiera poczucie wolności. Dlatego coraz więcej osób decyduje się zostać „wolnymi strzelcami”. Freelancerzy pracują kiedy chcą i mogą wybierać zlecenia, których się podejmują. Z pracą w takich charakterze wiąże się jednak jeden problem – jak się reklamować?
Fotografia, dziennikarstwo, grafika komputerowa czy copywriting? Bez względu na to, jaką dziedziną zajmuje się freelancer, pierwsze o czym powinien pomyśleć to strona internetowa. Jej prowadzenie nie jest skomplikowane, ale potencjalny zleceniodawca musi na nią trafić. Aby zwiększyć swoje szanse, warto zapoznać się z podstawowymi zasadami pozycjonowania. Bardzo wygodna opcja to praca za pośrednictwem portali dla freelancerów. Wiele osób właśnie w taki sposób odnalazło stałych klientów. Rejestracja w większości jest darmowa, ale strony często pobierają prowizję.
Nawet w dobie cyfrowej trudno przecenić bezpośredni kontakt z klientem. Freelancer musi korzystać z każdej okazji na promowanie swojej działalności. W kawiarni, w klubie czy na wernisażu – nie ma znaczenia. Aby móc naprawdę łapać okazję, trzeba mieć atrakcyjne wizualnie wizytówki.
W Warszawie znajdą się firmy, gdzie wizytówki można zamówić online, taka jak chociażby https://www.bazarnik.pl/wizytowki-warszawa. Realizowane przez nią projekty mogą być z najwyższej półki. W dodatku pracują także na papierze z recyklingu. Ciekawa opcja to wizytówka z drukiem wypukłym lub wzbogacona lakierem UV – nie sposób jej przeoczyć.