Jaki rodzaj pojazdów zakupić do firmy spedycyjnej?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Po wstąpieniu naszego kraju do Unii Europejskiej nastąpił w nim bardzo silny rozwój branży spedycyjnej. Firmy działające w tym obszarze zajmują się kompleksową organizacją transportu rozmaitych towarów, łącznie z załatwianiem kwestii formalnych oraz sporządzaniem niezbędnej dokumentacji. Każdy właściciel tego typu przedsiębiorstwa powinien zadbać przede wszystkim o zakup odpowiednich pojazdów – zarówno uniwersalnych, jak i specjalistycznych. Zostaną one wymienione w dalszej części artykułu.

Busy dostawcze to zdecydowanie za mało

Podstawowymi pojazdami pożądanymi w każdej firmie spedycyjnej są busy standardowe, busy typu firanka (z charakterystyczną plandeką umożliwiającą załadunek górą, tyłem i bokiem), a także samochody ciężarowe z naczepą kontenerową lub firanką o ładowności od 3 do nawet 12 ton. Wymienione środki transportu mają uniwersalny charakter, czyli nadają się do przewożenia różnorodnych towarów. Oprócz tego w większości omawianych przedsiębiorstw wymagane są ciągniki siodłowe z przyczepą furgonową, skrzyniową i płytową. Te dwa pierwsze modele mogą być z powodzeniem wykorzystane choćby do transportowania mebli, żywych zwierząt czy materiałów budowlanych, natomiast trzeci jest przystosowany stricte do ładunków wyjątkowo ciężkich oraz ponadgabarytowych. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o pojazdach specjalistycznych. Zaliczamy do nich np.: chłodnie (do przewożenia żywności i leków), gruszki (do zaprawy betonowej), platformy (do obiektów odpornych na niekorzystne warunki pogodowe), wywrotki (do materiałów sypkich), cysterny (do paliw, wody i gazu) oraz walking floor (z ruchomą podłogą, do odpadów).

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czy każda kobieta może sobie pozwolić na makijaż permanentny?
Czy każda kobieta może sobie pozwolić na makijaż permanentny?
Mikropigmentacja skóry zyskuje na popularności dzięki wygodzie, jaką oferuje oraz estetycznemu efektowi końcowemu, jakie jest wynikiem talentu linergistki, mająca za […]
Fotowoltaikia – czy warto w to zainwestować?
Fotowoltaikia – czy warto w to zainwestować?
Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat zaskakująco dużą popularność zyskały w naszym kraju panele fotowoltaiczne (montowane zazwyczaj na dachach budynków). Skutecznie […]
W jaki sposób przyciągnąć klienta do siebie?
W jaki sposób przyciągnąć klienta do siebie?
Klienci oczekują od sklepów, że za swoją lojalność dostaną coś w zamian. Oczywiście raz na jakiś czas przyciągniemy tłumy ludzi […]