Każda organizacja, bez względu na jej rozmiar czy też zasięgi, powinna stale się rozwijać. Tylko wówczas będzie w stanie dotrzeć do szerszego grona odbiorców i stanowić rzeczywistą konkurencję na rynku. Jednym z wyznaczników tego, że firma idzie w dobrym kierunku, jest wzrost jej wartości. Nie chodzi tutaj tylko o sferę finansową, ale również ogólne znaczenie organizacji, jej efektywność oraz wpływ zewnętrzny. Wprowadzając określone działania w strukturach możliwe jest podniesienie tej wartości. Co dokładnie można zrobić?
Jednym z podstawowych, a jednocześnie najbardziej skutecznych sposobów jest wprowadzenie nowych metod zarządzania, zarówno kadrą, jak i środkami i zasobami. Dzięki temu organizacja stanie się bardziej efektywna, a to przełoży się na wzrost jej wartości. Pomocą w tym zakresie mogą służyć podmioty realizujące tzw. Interim Management, który może kojarzyć się z konsultingiem, ale tak naprawdę jest czymś więcej. Jest to działanie wewnątrz danej organizacji przez osobę menadżera z zewnątrz. Wykorzystuje on własną wiedzę i doświadczenie w celu poprawy jakości w różnych sektorach działalności i osiągnięcia ustalonych wyników. Daje to gwarancję uzyskania zaplanowanych rezultatów biznesowych, a także daje firmie nową siłę napędową do pracy. Po doprowadzeniu do końca wszystkich założeń menedżer po prostu kończy swoje zadanie i pozostawia organizację w lepszym stanie. W taki sposób zdecydowanie powiększa się jej wartość, a tym samym staje się ona atrakcyjniejsza na rynku.