Błotnik do przyczepy powinien być wykonany z wytrzymałego, odpornego na uderzenia materiału. Powinien również być odporny na działanie żywiołów i być długotrwały. Istnieje wiele różnych rodzajów materiałów, które można wykorzystać w konstrukcji błotników. Znajdziesz je na stronie https://nadkola.pl/pol_m_Blotniki-nadkola-chlapacze_Blotniki-do-przyczepek-589.html.
Stal – Stal jest popularnym wyborem dla błotników przyczepy, ponieważ jest trwała, długotrwała i stosunkowo niedroga. Stal może występować w wielu różnych formach, w tym jako blacha lub rury. Grubość stali decyduje o jej trwałości. Grubsza stal zapewnia większą ochronę przed zanieczyszczeniami drogowymi i innymi uszkodzeniami niż cieńsza. Jednak grubsza stal jest również cięższa i droższa niż cieńsza.
Aluminium – Aluminium zapewnia mniejszą ochronę przed zanieczyszczeniami drogowymi niż stal, ale jest lżejsze i tańsze niż stal. Aluminium jest również odporne na korozję, więc w porównaniu z innymi materiałami, takimi jak stal czy plastik, wymaga niewielkiej konserwacji. Jednak aluminium nie jest odporne na wysokie temperatury, więc nie nadaje się do stosowania w przyczepach, które często podróżują w gorącym klimacie.
Tworzywo sztuczne – plastikowe błotniki są często spotykane w mniejszych przyczepach, takich jak przyczepy gospodarcze lub przyczepy do przewozu sprzętu. Są one lekkie, łatwe w montażu i tanie. Jednak plastik ma ograniczoną trwałość i nie nadaje się do stosowania w ekstremalnie gorącym lub zimnym klimacie.