Naprawa rury dolotu powietrza – wymiana czy konieczność kupna nowej?

Dolot powietrza do silnika spalinowego pełni fundamentalną rolę. By możliwa była praca, trzeba dostarczać zarówno paliwa (benzyny, ropy, gazu), jak i tlenu. Często na przewodzie, który służy do jego doprowadzenia, zamontowane są różnego rodzaju czujniki. Jakiekolwiek uszkodzenia doprowadzą więc do znacznego pogorszenia pracy motoru, a czasami auto w ogóle nie będzie chciało odpalić.

Czy naprawa jest możliwa?

Jeśli przewód zostanie uszkodzony w trasie, możemy spróbować zakleić nieszczelności taśmą. Pamiętajmy, by zrobić to bardzo dokładnie. W ten sposób będziemy mogli dojechać do domu lub przynajmniej do najbliższego warsztatu. Taka rura dolotowa powietrza musi jednak zostać wymieniona na nową tak szybko, jak to tylko możliwe. Z czasem bowiem uszkodzenie będzie się powiększać, doprowadzając do coraz większych problemów. W skrajnym przypadku może dojść do wessania oderwanych fragmentów do wnętrza układu dolotowego. Jeśli przedostaną się stamtąd do komór spalania silnika, dojdzie do nieodwracalnego zniszczenia jednostki napędowej.

Procedura wymiany

Rurę możemy wymienić samodzielnie, trzeba jednak pamiętać o pewnych ważnych czynnościach.

Na początku kupmy odpowiednią wersję, na przykład, jeśli mamy auto francuskie, to z pewnością pomocna będzie strona https://www.franceauto.pl/. Gdy jesteśmy już w posiadaniu nowej części, przechodzimy do demontażu starej rury. Należy poluzować opaski zaciskowe za pomocą śrubokręta lub kombinerek, po czym wysunąć przewód z mocowań. Kolejny etap to odkręcenie czujnika masy powietrza zasysanego (MAF) i przeniesienie go do nowego dolotu; na końcu rurę, przewód na mocowania i skręcamy mocno wszystkie opaski.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

piętnaście + osiem =