Otwierając nowy market, musi być on miejscem, w którym dostępne są renomowane produkty, jakie będą dla klientów interesujące. Jednakże jest wiele zasad mówiących, choćby o samych ich ułożeniu na półkach. Co jeszcze jest ważne? Ceny i informacje o promocjach. Większość osób wzrokowo szuka produktów, które są przecenione lub można je kupić w promocyjnej cenie czy opcji 1+1. Jak oznaczyć produkty, aby wpadły klientom w oko?
Cechą marketu jest ułożenie towarów na półkach, które są ogólnodostępne. Dlatego też trzeba dobrze oznaczyć alejki, czy nawet pojedyncze szafy i półki, aby konsumenci mieli możliwość bardzo szybko znaleźć rzecz, której szukają. Zdecydowanie oznakowanie takich elementów ułatwią listwy cenowe. Można je zamówić np. na stronie: https://pos-solution.pl/produkt/listwy-cenowe-dbr-wlk/. Standardowe listwy zmieszczą etykiety z ceną, a nawet etykietki z informacją o promocji. Można też pokusić się o znaczniki, które będą miały wielkość małego standu reklamowego i pomogą w pokazaniu, która kategoria produktów jest obecnie w atrakcyjnej cenie. Zawsze warto zwracać uwagę na to, aby ceny czy etykietki informujące o promocji widniały przy konkretnym produkcie. Nie raz pomocne mogą być też strzałki, które kierują informację do danej rzeczy. W ten sposób klienci łatwiej odczytują informacje i nie będą mieli problemu z rozpoznaniem, jaka etykieta jest przypisana do którego produktu umieszczonego na półce. Dobrze jest wybrać jeden kolor etykiet dla cen i inny kolor dla ofert promocyjnych.