Współcześnie każda firma powinna koncentrować się na wdrażaniu konkretnych działań marketingowych w celu skutecznego reklamowania produktów lub usług. W przeciwnym razie ciężko jest pozyskać wystarczająco wielu klientów, którzy zagwarantują odpowiednie zyski finansowe. W przypadku małych podmiotów dobrze sprawdzą się choćby tradycyjne ulotki i ogłoszenia w prasie lokalnej. Z kolei większe przedsiębiorstwa muszą koniecznie zainwestować zarówno w reklamę internetową, jak i zewnętrzną.
Od kilkunastu lat za wyjątkowo skuteczne uznawane są powszechnie wszelkie działania reklamowe prowadzone w sieci, ponieważ można w ten sposób dotrzeć do tysięcy klientów bez konieczności ponoszenia znacznych wydatków finansowych. Opłacalne okazują się zwłaszcza następujące rozwiązania: czytelna i atrakcyjna wizualnie strona internetowa z rzeczywistymi zdjęciami produktów, blog firmowy z ciekawymi artykułami branżowymi (publikowanymi regularnie), konta na popularnych serwisach społecznościowych, kampania Google AdWords, pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, a także e-mail marketing.
Oprócz tego warto postawić na bilbordy wielkopowierzchniowe, flagi powiewające na masztach (tzw. windery) oraz podświetlone plakaty, zwane fachowo citylightami. Wymienione nośniki zewnętrzne posiadają przede wszystkim tę zaletę, że są doskonale widoczne z dużej odległości, przyciągając tym samym wzrok przechodniów i kierowców. Jeśli natomiast mamy lokal gastronomiczny bądź handlowy, to dobrą opcję stanowią m.in. specjalne parasole ogrodowe z nadrukiem w postaci logo i krótkiego hasła promocyjnego.