Trening funkcjonalny, czyli sposób na wzmocnienie ciała

Coraz więcej osób decyduje się na podjęcie aktywności ruchowej w formie treningu funkcjonalnego. Obejmuje on szereg zaawansowanych ćwiczeń, które mają na celu znaczne wzmocnienie mięśni przy jednoczesnym zachowaniu ich objętości. Kluczową rolę odgrywa tutaj wykonywanie ruchów wzorowanych na codziennych czynnościach, ale w szybkim tempie oraz z licznymi powtórzeniami. Przynosi to konkretne korzyści dla organizmu. 

Świetny sposób na optymalną koordynację i gibkość

Trening funkcjonalny odbywa się zazwyczaj w seriach trwających maksymalnie 90 sekund. Przerwy na odpoczynek w zasadzie nie istnieją – niemal od razu po zrealizowaniu jednego zadania przechodzi się do kolejnego. Tempo jest zatem iście mordercze. Duże znaczenie ma różnorodność ruchów, dlatego zaleca się wykorzystywanie akcesoriów pozwalających na urozmaicenie ćwiczeń. Zaliczamy do nich m.in. sztangielki, taśmy elastyczne, worki bułgarskie, płotki, drabinki ścienne, a także piłki lekarskie. Rezultatem jest wyraźna poprawa koordynacji fizycznej, wydolności, krążenia krwi czy wytrzymałości mięśni. Najlepiej omawiany trening wykonywać pod okiem doświadczonego trenera. Nauczy nas on bowiem prawidłowej techniki poszczególnych ćwiczeń, zadba o bezpieczeństwo i efektywność, ułoży zbilansowaną dietę, a nawet skutecznie zmotywuje do bardziej intensywnej pracy. Jeśli interesuje nas dobry trener personalny Poznań to miasto, gdzie takich specjalistów z pewnością nie brakuje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

20 − 13 =