Zawieszenie to bazowa konstrukcja, dzięki której możliwe jest poruszanie się pojazdów samochodowych. Łączy ono bowiem resztę elementów z kołami, realizując to w różny sposób, w zależności od rodzaju układu. Zawieszenie występuje bowiem jako zależne, niezależne oraz półzależne. Aby samochód mógł być eksploatowany bezpiecznie i długo, zawieszenie musi być utrzymywane w należytym stanie. Dlatego też w razie wystąpienia jakichkolwiek usterek lub poważniejszych awarii, konieczne jest przeprowadzanie rzetelnych napraw, które w znacznej mierze opierają się na wymianie elementów.
Istotny jest fakt, że zawieszenia właściwie nigdy nie wymienia się w całości, a zastępowane są jedynie poszczególne jego części. To kiedy nadają się one do wymiany nie jest precyzyjnie określone i może zależeć od wielu czynników. Uwagę zwraca się przede wszystkim na stopień zużycia, który nie powinien przekraczać pewnego poziomu.
O złym stanie poszczególnych członów mogą świadczyć pewne sygnały pojawiające się podczas jazdy. Tak więc na przykład potrzebie wymiany wahaczy i tulei, które odpowiadają za stabilizację i przyczepność kół do powierzchni, może sygnalizować spadek sterowności, czy też samoistne skręcanie kół. Podobnie może być w przypadku amortyzatorów, a dodatkowo ich wymianę mogą wymuszać ewentualne wycieki płynu z wnętrz.
Poza nimi warto wspomnieć o łożyskach, sworzniach, czy też osłonach przegubów, które warto wymieniać regularnie, po prostu co kilkadziesiąt przejechanych kilometrów. Ważne, aby ich nowe egzemplarze odznaczały się dobra jakością i trwałością, Dlatego najlepiej jest kupować je w sprawdzonych sklepach, takich jak przykładowo https://thomasmarkt.com/1487-volvo.