Reklama i marketing to w dzisiejszym świecie biznesu bardzo ważne elementy działalności w każdej firmie. Dlatego należy przywiązywać dużą wagę do działań, które mają na celu reklamowanie samej firmy, znaku towarowego czy konkretnego towaru. Im większe przedsięwzięcie tym nakłady na promocję muszą być szerszą skalę. Liczy się także pomysłowość.
Najbardziej znanym, ale i zdecydowanie najdroższym sposobem na marketing jest reklama telewizyjna. Jednak nie zawsze trzeba sięgać aż po tak kosztowne sposoby promocji.
Bardzo dobrym rozwiązaniem są gadżety reklamowe, które można rozdawać kontrahentom, osobom współpracującym czy klientom firmy. Mogą to być np. kolorowe kalendarze na ścianę ze zdjęciami produktów, inwestycji, zakładu. Do tego kalendarze z terminarzem i notesem oraz stojące na biurko.
Ciekawym i dość rozpowszechnionym pomysłem są długopisy reklamowe. Pomimo że prawie wszyscy korzystają ze smartfonów i komputerów, długopis nadal przydaje się, by złożyć podpis albo zrobić szybką notatkę. Elegancko wyglądający i dobrze piszący jest dobrym upominkiem dla klientów firmy.
Oprócz tego wśród gadżetów reklamowych znaleźć mogą się różnego rodzaju notesy z logo firmy, fiszki, smycze, plakaty.