Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają menedżerowie, jest skłonienie pracowników do ciężkiej pracy. Kiedy jesteś menedżerem, łatwo jest myśleć, że wszyscy inni powinni być tak samo zmotywowani jak ty. Ale nie zawsze tak jest.
W rzeczywistości istnieje wiele rzeczy, które można zrobić, aby zmotywować ludzi i ciężko pracować. Oto kilka wskazówek, jak motywować pracowników:
Daj swoim pracownikom poczucie kierunku, wyznaczając im cele i upewniając się, że wiedzą, czego się od nich oczekuje. Na przykład, jeśli chcesz, aby Twoi handlowcy zwiększyli sprzedaż o 20 procent w tym roku, upewnij się, że wiedzą, jakie wyniki dadzą im premię lub awans – a jakie nie. Ponadto można ich zachęcić przez dodatkowe benefity, takie jak tańsze posiłki, zniżki na siłownię oraz inne rozwiązanie, jak choćby platforma benefitowa, gdzie pracownicy będą mogli zbierać specjalne punkty, które będą mogli wymienić na cenne nagrody.
Jeśli chcesz, aby członkowie twojego zespołu ciężko pracowali, nie zmieniaj swoich oczekiwań z tygodnia na tydzień. Jeśli ktoś zrobił coś dobrze w zeszłym tygodniu, daj mu kolejną szansę na większą pochwałę lub uznanie w tym tygodniu. Jeśli ktoś zrobi coś słabo w zeszłym tygodniu, daj mu znać, co trzeba poprawić, zanim da mu się kolejną szansę na sukces. Konsekwencja jest kluczem, jeśli chodzi o motywowanie ludzi by pracowali ciężej i mądrzej.
Jeśli chcesz zmotywować członków swojego zespołu, bądź otwarty na to, co się dzieje. Daj im znać, jeśli jesteś zajęty, zestresowany lub czujesz się niedoceniony przez kierownictwo. Wyjaśnij, jak wydarzenia z twojego życia osobistego wpływają na pracę i poproś o wkład pracowników, którzy mogą mieć rozwiązanie problemu, który się pojawił. Jeśli ktoś zrobił coś złego, skup się na problemie, a nie na atakach osobistych.