Spotkania biznesowe to jedne z najważniejszych pozycji w kalendarzu wielu właścicieli firm. Rozmowy o interesach przy wspólnym stole są bowiem znakomitą okazją do nawiązania trwałych, wieloletnich relacji z kontrahentami. Duże znaczenie w kontekście organizacji takiego wydarzenia ma zwłaszcza wybór odpowiedniego czasu oraz miejsca, gdyż czynniki te wpływają bezpośrednio na wizerunek firmy. Istnieje też szereg dodatkowych zasad, których z pewnością warto przestrzegać.
O powodzeniu spotkania biznesowego decyduje w pierwszej kolejności wybór konkretnej pory dnia. Jeśli rozmowa ma mieć charakter bardziej nieformalny, to zalecany jest poranek, wyjątkowo sprzyjający otwartości i kreatywności. Spotkania posiadające oficjalną formułę (omawianie planów, prezentacja projektów i celów) lepiej jest natomiast organizować w godzinach popołudniowych, a najlepiej wieczornych. Drugim niezwykle ważnym parametrem jest miejsce. W sytuacji, gdy naszym celem jest dojście do jakiegoś kompromisu lub ustalenie szczegółów współpracy, powinniśmy postawić na spokojną kawiarnię. Z kolei w przypadku rozmów o wysokim poziomie formalności znacznie lepszym rozwiązaniem będzie elegancka restauracja albo profesjonalna sala konferencyjna, znajdująca się w siedzibie naszej firmy lub w odrębnym obiekcie. Freelancerzy mogą zaś z powodzeniem zdecydować się na wynajem do tego celu biura, korzystając z usług np. tej firmy: https://directoffice.pl/. Ogólna zasada jest prosta – należy unikać miejsc bardzo głośnych, bo najważniejszy jest komfort. Oto pozostałe zasady: